Činnosť
Oddelenie turistickej informačnej kancelárie sa člení na referentské miesta:
a) vedúci oddelenia – manažment cestovného ruchu
b) referent ekonomiky TIK
c) referent pre predajňu TIK
Pôsobnosť oddelenia:
- služby účastníkom cestovného ruchu a miestnemu obyvateľstvu,
- vyhľadávanie potencionálneho účastníka cestovného ruchu,
- ponúknutie účastníkovi cestovného ruchu široký sortiment doplnkových služieb,
- spracovanie itinerárov a programov, vytváranie a ponúkanie produktov cestovného ruchu,,
- informácie v cestovnom ruchu pre turistov, podnikateľov, študentov,
- zber databázových údajov – informácií, ich kumuláciu, spracovanie a sprostredkovanie,
- prezentáciu a propagáciu mesta,
- pultový predaj a poskytovanie propagačných materiálov, suveníry, mapy,
- sprievodcovské služby a sprístupnenie pamiatok,
- informovanie miestnych obyvateľov o možnostiach rekreácie, využitia voľného času v meste, v oblasti a kdekoľvek v SR,
- rozvoj cestovného ruchu v meste,
- rezervačný systém a predpredaj vstupeniek na mestské kultúrne podujatia,
- organizovanie výletov a zájazdov pre miestnych obyvateľov,
- spracovanie podkladov pre tlačené, audiovizuálne a ďalšie propagačné materiály,
- organizovanie propagácie mesta na rôznych veľtrhoch cestovného ruchu,
- spracovanie článkov do odborných časopisov v oblasti cestovného ruchu,
- spracovanie textov na webovú stránku mesta v oblasti cestovného ruchu,
- propagáciu,
- spracovávanie informácií o aktivitách v regióne v oblasti kultúry, projektov, cestovného ruchu,
- spracovávanie grafických návrhov, propagačných materiálov, info – tabúľ, letákov,
- tlač letákov, mesačných prehľadov, brožúr, bulletinov, plagátov, pútačov,
- správu výlepných plôch a výlep plagátov,
- inzertnú službu pre Skalickú televíziu,
- analýzu rozvoja cestovného ruchu,
- stratégiu rozvoja cestovného ruchu,
- koordináciu úloh pri zabezpečovaní rozvoja a cestovného ruchu,
- predkladanie návrhov na rozvoj cestovného ruchu a rozšírenie služieb pre návštevníkov mesta,
- organizovanie podujatí, ktoré majú vplyv na rozvoj cestovného ruchu,
- stimulovanie podnikateľov na poskytovanie služieb v cestovnom ruchu,
- rieši sťažnosti a podnety obyvateľov mesta týkajúcich sa náplne práce daného oddelenia, mimo sťažností na zamestnancov mesta