MESTSKÝ ÚRAD SKALICA

 Námestie slobody 145/10
 909 01 Skalica
 Slovenská republika
 +421 34 6903 105

 Úradné hodiny:  
 Pondelok 08:00 - 15:30
 Utorok 08:00 - 15:30
 Streda 08:00 - 16:30
 Štvrtok 08:00 - 15:00
 Piatok 08:00 - 15:00
 Prestávka denne 11:30 - 12:30
 Sobota            -
 Nedeľa            -

VYHĽADÁVANIE

rozšírené vyhľadávanie ...

Výber jazykov

Preklad (translations)

Czech English French German Hungarian Italian Polish Russian Slovak Spanish

VERZIA WEBU PRE SENIOROV

Navigácia

Obsah

Zákon o slobodnom prístupe k informáciám č. 211/2000 Z.z. v znení neskorších predpisov 
 

  • Prístup k informáciám má právo každý (fyzická/právnická osoba)
  • Žiadateľ nie je povinný preukazovať právny alebo iný dôvod, pre ktorý informácie požaduje
  • Povinné osoby (štátne orgány, obce a mestá, právnické alebo fyzické osoby, ktorým zákon zveruje vo vymedzenom rozsahu právomoc rozhodovať o určitých právach a povinnostiach, rozpočtové a príspevkové organizácie zriadené štátom alebo obcou, právnické osoby zriadené zákonom) sú povinné poskytovať informácie
  • Akákoľvek informácia, ktorej zverejnenie iné predpisy výslovne nevylučujú a ktorú má povinná osoba k dispozícii je verejne prístupná
  • Nesprístupnia sa informácie, ku ktorým je prístup verejnosti obmedzený podľa osobitných zákonov
  • Informácia je písomnosť (jej obsah), nákres, výkres, mapa, graf, fotografia, obsah ústneho vyjadrenia alebo zvukového záznamu (rozhovor, porada), obsah technického média alebo iný záznam 
     
  • KTO má nárok na informácie? - Každý
  • KTO musí sprístupňovať informácie? - Orgány štátnej správy a územnej samosprávy, fyzické a právnické osoby
  • ČO musí byť sprístupnené? - Všetky informácie, ktoré má povinná osoba k dispozícii, ak to nevylučuje iný zákon
  • ČO musí byť sprístupnené bez žiadosti? - Právomoci, kompetencie, organizačná štruktúra povinných osôb, postup ako vybavovať informácie
  • ČO nemôže byť sprístupnené? - Tajomstvá (štátne, služobné, bankové, daňové, obchodné, osobné údaje, duševné vlastníctvo...)
     
Ako získať informácie?
  • žiadosť o sprístupnenie informácie môže podať ktokoľvek, t.j. akákoľvek fyzická alebo právnická osoba bez uvedenia dôvodu
  • žiadosť môže byť podaná ústne, telefonicky, písomne – listom, faxom, elektronickou poštou alebo iným spôsobom, ktorý je technicky vykonateľný
     
Žiadosť musí obsahovať:
  • identifikácia povinnej osoby – komu je žiadosť určená (povinná osoba)
  • identifikácia žiadateľa – kto žiadosť podáva (oprávnená osoba – žiadateľ)
  • určenie požadovanej informácie – aké informácie požaduje žiadateľ zverejniť (predmet žiadosti)
  • určenie spôsobu sprístupnenia – akým spôsobom majú byť informácie zverejnené (forma sprístupnenia napr. mailom, poštou, telefonicky a pod.)
     
Na MESTO SKALICA je možné podať žiadosť:
  • ústne – možno podať žiadosť osobne v pracovných dňoch počas pracovnej doby na 

podateľni Mestského úradu v Skalici – č. dverí 105 – oddelenie všeobecnej správy, alebo 
u vedúceho správneho referátu - č. dverí 220

  • písomne – Mesto Skalica, 

Mestský úrad v Skalici 
správny referát oddelenia všeobecnej správy
Nám. slobody č. 10
909 01 Skalica

  • telefonicky – na číslo +421 34 6903 220 alebo +421 34 6903 105
  • elektronickou poštou – mesto@mesto.skalica.sk
     
Lehota vybavenia:
  • povinná osoba musí žiadosť vybaviť
  • najneskôr do 8 pracovných dní od podania žiadosti povinnej osobe alebo odo dňa odstránenia nedostatkov žiadosti (v taxatívne vymedzených prípadoch môže byť výnimočne 8 – dňová lehota predĺžená najviac o ďalších 8 pracovných dní)
  • a do 15 pracovných dní, ak sa sprístupňuje informácia nevidiacej osobe (v taxatívne vymedzených prípadoch môže byť výnimočne 15 – dňová lehota predĺžená najviac o ďalších 15 pracovných dní)
  • žiadateľ je písomne oboznámený o predĺžení lehoty s uvedením dôvodov.
     
Situácie, ktoré môžu nastať po podaní žiadosti:
  • Žiadosť obsahuje minimálne všetky zákonom predpísané náležitosti a informácie, ktoré žiadateľ žiada, sú zverejnené.

Najneskôr do 5 dní odo dňa podania žiadosti oznámi žiadateľovi, kde má prístup ku zvereným informáciám. V prípade, ak aj napriek tomu žiadateľ trvá na sprístupnení týchto informácií, začína 8 (16) alebo 15 (30) dňová lehota

  • Žiadosť obsahuje všetky zákonom predpísané náležitosti, ale povinná osoba nemá informácie k dispozícii, ale má vedomosť o tom, kde možno požadované informácie získať.

Povinná osoba postúpi predmetnú žiadosť do 5 dní povinnej osobe, ktorá má informácie k dispozícii a oznámi žiadateľovi postúpenie žiadosti.

  • Žiadosť obsahuje všetky zákonom predpísané náležitosti, ale povinná osoba nemá informácie k dispozícii a nemá vedomosť o tom, kde možno požadované informácie získať.

Povinná osoba, ku ktorej žiadosť smeruje, najneskôr do 8 dní od prijatia žiadosti, žiadosť odmietne rozhodnutím z toho dôvodu, že požadovanú informáciu nemá k dispozícii a ani nemá vedomosť o tom, kto je príslušná povinná osoba.

  • Žiadosť neobsahuje všetky zákonom predpísané náležitosti.

Povinná osoba bezodkladne vyzve žiadateľa, aby v lehote nie kratšej ako 7 dní neúplnú žiadosť doplnil. Ak žiadateľ nedoplní v lehote žiadosť a pre tento nedostatok nie je možné informácie sprístupniť, povinná osoba žiadosť odloží.

  • Žiadosť obsahuje všetky zákonom predpísané náležitosti.

Povinná osoba sprístupní požadované informácie najneskôr do 8 pracovných dní (16 pracovných dní) alebo 15 pracovných dní (30).
 

V prípade, že informácie neboli rozhodnutím povinnej osoby sprístupnené
  • Žiadateľ sa uspokojí so zamietavým stanoviskom.
  • Žiadateľ sa neuspokojí so zamietavým stanoviskom povinnej osoby a podá v zákonnej lehote 15 dní odvolanie (prípadne do 3 mesiacov, ak bol žiadateľ povinnou osobou nesprávne poučený o možnosti podať odvolanie alebo ak nebol poučený vôbec). Odvolanie adresuje tejto povinnej osobe, ktorá rozhodnutie vydala.
  • Zákonná lehota na odvolanie začína plynúť odo dňa rozhodnutia žiadateľovi.
     
Odvolanie musí obsahovať:
  • kto ho podáva
  • voči ktorému rozhodnutiu
  • zdôvodnenie prečo sa odvolanie podáva
  • návrh ako má odvolací orgán rozhodnúť
     
Reakcia na odvolanie
  • O odvolaní proti rozhodnutiu povinnej osoby rozhoduje nadriadený povinnej osoby, ktorá vo veci rozhodla alebo mala rozhodnúť. Ak ide o rozhodnutie mestského úradu, o odvolaní rozhoduje primátor.
  • Nadriadený orgán v 15 dňovej odvolacej lehote vyhovie odvolaniu a zaviaže povinnú osobu, voči ktorej rozhodnutie odvolania smeruje, ako má žiadosť vybaviť.
  • Nadriadený orgán v 15 dňovej odvolacej lehote nevyhovie odvolaniu, teda odvolanie zamietne.
  • Nadriadený orgán v tejto lehote nerozhodne, predpokladá sa, že vydal rozhodnutie, ktorým odvolanie zamietol a napadnuté rozhodnutie potvrdil, za deň doručenia tohto rozhodnutia sa považuje druhý deň po uplynutí lehoty na vydanie rozhodnutia.
  • Rozhodnutie o odmietnutí žiadosti možno preskúmať v súdnom konaní podľa osobitného zákona.
     
Reakcie žiadateľa na odmietavé stanovisko nadriadeného orgánu
  • Žiadateľ sa uspokojí s takýmto rozhodnutím.
  • Žiadateľ podá na súd žalobu o preskúmanie zákonnosti postupu povinnej osoby.
     
Slobodný prístup k informáciám – dokumenty:

 


Zodpovedá: Mgr. Monika Fatima Kušnierová