Činnosť
Oddelenie všeobecnej správy sa člení na referentské miesta:
- referent administratívnych služieb, správy informačných systémov a registratúry
- evidencia obyvateľstva
- osvedčovanie
- referent pre mestské zastupiteľstvo
- Matričný úrad
- informátor
- podateľne
- upratovacích prác
- informatiky
- informačného systému samosprávy a GIS
Pôsobnosť:
- vedie evidenciu verejných zhromaždení na území mesta Skalica,
- v rámci mesta koordinuje zabezpečenie volieb a referenda,
- vedie evidenciu o poslancoch a komisiách a ich činnosti,
- vykonáva a zabezpečuje styk s poslancami a komisiami mestského zastupiteľstva,
- vykonáva agendu evidencie obyvateľstva,
- vykonáva osvedčovanie v rámci výkonu samosprávy mesta,
- zabezpečuje prípravné práce bezpečnostného projektu pri ochrane osobných údajov a jeho implementáciu v pôsobnosti mestského úradu,
- zabezpečuje spracovanie metodiky pre zamestnancov úradu, mestskej polície, primátora a zástupcu primátora súvisiacu so zákonom o ochrane osobných údajov a ich koordináciu v pôsobnosti úradu,
- zabezpečuje podklady pre rokovanie mestskej rady a mestského zastupiteľstva,
- zabezpečuje reprezentačné záležitosti mestskej rady a mestského zastupiteľstva,
- zabezpečuje spoluprácu orgánov samosprávy mesta s politickými stranami a záujmovými organizáciami,
- zabezpečuje prácu matričného úradu,
- pripravuje podklady na tvorbu rozpočtu mesta podľa rozsahu svojej pôsobnosti,
- vedie centrálnu evidenciu sťažností a petícií,
- vedie centrálnu evidenciu priestupkov,
- obstaráva tovary, služby a práce na zabezpečenie činnosti orgánov mesta a zamestnancov úradu v zmysle zákona o verejnom obstarávaní,
- koordinuje proces verejného obstarávania podľa požiadaviek oddelení mestského úradu,
- zabezpečuje revízie (jezuitský kostol, hasičská zbrojnica, centrum voľného času, odchytová stanica pre psov, mestský úrad),
- zaisťuje bezpečnosť a ochranu zdravia zamestnancov Mesta Skalica
- podieľa sa v rozsahu pôsobnosti mesta na plnení úloh ochrany pred požiarmi,
- zabezpečuje archivovanie a skartáciu agendy oddelenia,
- zabezpečuje odbornú správu registratúry úradu,
- vypracováva registratúrny poriadok a registratúrny plán mestského úradu,
- vykonáva archívnu službu úradu,
- vedie centrálny protokol pošty, pracuje s modulom písomnosti v ISM,
- zabezpečuje styk úradu s Poštovým úradom,
- plní funkciu centrálnej podateľne mesta,
- zabezpečuje zapožičiavanie priestorov,
- organizuje upratovacie práce úradu a mestskej polície,
- zabezpečuje podklady pre Mestský hasičský zbor,
- pripravuje podklady na tvorbu rozpočtu mesta v rozsahu svojej pôsobnosti,
- vykonáva funkciu správcu mestského informačného systému,
- zabezpečuje diagnostiku informačného systému,
- udržuje dáta v informačnom systéme,
- komplexne zabezpečuje ochranu, zálohovanie a bezpečnosť dát v informačnom systéme,
- vykonáva funkciu správcu mestského informačného systému,
- zabezpečuje funkcie schopnosť technických a programových prostriedkov informačného systému mesta,
- sleduje a vyhodnocuje efektívnosť mestského informačného systému, predkladá návrhy na zmeny a zlepšenia vrátane finančnej špecifikácie,
- zabezpečuje poradenstvo a zaškoľovanie pre účastníkov a užívateľov mestského informačného systému,
- zabezpečuje starostlivosť o internetovú stránku mesta, o telefónnu ústredňu, o elektronickú a kancelársku techniku,
- zabezpečuje archiváciu digitálnych produktov,
- vykonáva administratívu geografického portálu mesta Skalica,
- rieši sťažnosti a podnety obyvateľov mesta týkajúcich sa náplne práce daného oddelenia, mimo sťažností na zamestnancov mesta